Patiënttevredenheidsonderzoek


Afgelopen periode heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Bosgra gekeken hoe onze kliniek scoort in patiënttevredenheid. De uitkomst van dit onderzoek wordt vergeleken met andere soortgelijke klinieken in Nederland. De uitkomst van dit onderzoek is een mooie opsteker voor ons werk en geeft meer inzicht in hoe de patiënten over ons denken en waarom ze voor ons kiezen.

De rapportcijfers variëren van een 7,9 tot een 8,4, waarbij het rapportcijfer voor de bejegening, behandeling en totaalindruk het hoogst scoren.
De belangrijkste positieve punten in dit onderzoek zijn de deskundigheid van de zorgverleners, samenwerking tussen de zorgverleners, het schoon werken in de kliniek, de aandacht voor veiligheid het goede luisteren door de zorgverleners en het op elkaar aansluiten van de verschillende afspraken.

Landelijke Benchmark Klinieken Monitor

Onderdeel Oogkliniek

De Horsen

 

 

2017

Oogkliniek

De Horsten

 

 

2016

Landelijke

Benchmark

Kliniekenmonitor

 

Juni 2018

Landelijke

Benchmark

Kliniekenmonitor

Oogheelkunde

Juni 2018

Informatievoorziening

Voorafgaande aan de

behandeling

 

7,9

 

7,9

 

8,3

 

8,1

Bejegening door de

behandelaar

 

8,4

 

8,5

 

8,5

 

8,4

Behandeling

 

 

8,4

 

8,3

 

8,5

 

8,5

Nazorg

 

 

8,1

 

8,2

 

8,2

 

8,3

Totaalindruk van de

kliniek

 

8,3

 

8,6

 

8,5

 

8,3


Enkele quotes uit het onderzoek:

“De kliniek heeft zeer betrokken artsen die goed luisteren naar de patiënt. Zij zijn ook kundig.

Ook de rest van het personeel is accuraat en vriendelijk.”

“Er wordt gelijk gekeken wat het kan zijn en direct behandeld. Heel goed dat het allemaal zo snel geregeld kon worden.”

“De operatie aan mijn oog is heel efficiënt uitgevoerd. Alle complimenten hiervoor.”

“Men is correct en duidelijk! Goed berijdbaar en genoeg parkeermogelijkheden. De kliniek heeft een rustige en luxe uitstraling! Ik voelde mij er op mijn gemak!”

“Hele goede service van het personeel zowel aan de balie als de behandelaren en artsen.”

“Zeer professioneel opgezette organisatie met een snel behandelingstraject.”

De belangrijkste reden waarom de patiënten voor Oogkliniek De Horsten kiezen, is de deskundigheid van artsen ( 41% ), gevolgd door de afstand tot huis en de korte wachttijd. Ook het advies van familie en vrienden is belangrijk bij de keuze voor onze kliniek..( 32% )

De huisarts en vrienden of familie zijn de belangrijkste verwijzers.

Bij de open vraag ‘Waarover zou u de kliniek een compliment willen geven’ worden het vaakst genoemd: de vriendelijkheid, deskundigheid, goede behandeling, efficiency, goede sfeer en schone en prachtige kliniekruimte.

Wij zijn trots op deze mooie complimenten en gaan er het komend jaar voor zorgen dat onze zorg en aandacht voor onze patiënten nog beter wordt. Door middel van een “one stop shop” in onze kliniek gaan we zorgen dat de patiënt flow nog beter wordt en de wachttijden korter.

Wij gaan er alles aan doen om u in ons gestelde vertrouwen te waren en versterken.