6 juni 2019

Klanttevredenheidsonderzoek 2018

Oogkliniek de Horsten wil graag weten hoe haar patiënten de kwaliteit van zorg ervaren. Dit wordt gemeten met het patiëntenervaringsonderzoek. De inzichten worden gebruikt om de kwaliteit en veiligheid van zorg waar mogelijk verder te verbeteren. Voor het onderzoek van geheel 2018 hebben 564 patiënten hun mening gegeven (31% respons). Het rapportcijfer voor de totaalindruk van de kliniek ligt met een 8.5 boven de landelijke Benchmark KliniekenMonitor Oogheelkunde (8,5). De patiënten zijn dus bijzonder tevreden.

Wij zijn erg blij en tevreden met de positieve feedback en willen dit graag met u delen. Hieronder een opsomming van de positieve punten die uit dit onderzoek naar voren kwamen:

  • De deskundigheid van de zorgverleners
  •  Samenwerking tussen de zorgverleners
  • Het schoon werken in de kliniek
  • De aandacht voor veiligheid
  • Het goede luisteren door de zorgverleners
  • Het op elkaar aansluiten van de verschillende afspraken
  • De telefonische hulp en de totaalindruk.

De belangrijkste reden waarom patiënten voor Oogkliniek De Horsten kiezen, is de deskundigheid van artsen, korte wachttijd, gevolgd door de afstand tot huis. Daarnaast krijgen de telefonische bereikbaarheid en de telefonische hulp ook een hoge waardering.

Meer lezen over Oogkliniek de Horsten en haar kwaliteit? Lees hier verder.

Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd door Bosgra Onderzoek.